BELEVINGSMARKETING

BELEVINGSMARKETING

Belevingsmarketing

Belevingsmarketing wordt steeds belangrijker. De wereld wordt steeds kleiner en we hebben te veel aanbod. We zoeken naar producten die anders zijn. We eten liever brokken chocolade met cookie, karamel en zeezout. Dan gewoon chocolade, omdat gewoon chocolade zo gewoon is. We zoeken producten die ons een prettig gevoel geven. We zoeken eigenlijk geen producten, maar belevenissen. We delen deze belevenissen met anderen, face2face en via sociale media omdat we dat nu eenmaal graag doen. Om onze producten en dus ook diensten aantrekkelijk te maken en te houden moeten we zorgen voor die beleving. Bij producten doe je dat met het product zelf en de verpakking. Bij diensten doe je dat met klant beleving. Hoe ervaart mijn klant deze dienst. Leggen we hem genoeg in de watten, of juist te veel? Hoe ervaart hij mijn sociale media posts en mijn website? Is hij onder de indruk of vindt hij hem saai en on-inspirerend.

Denk maar eens na over een merk als Coolblue. ‘Alles voor een glimlach’ is hun motto. Ze zijn een leverancier van producten die vele anderen leveren voor vergelijkbare prijzen. Toch zijn ze succesvoller dan anderen die precies hetzelfde doen. Waarom? Beleving, service, vriendelijkheid en dat kleine beetje extra. Kortom: Merkassociatie. De juiste belevingsmarketing met een ijzersterke branding.

Storytelling

Een sterke manier om beleving aan je product of dienst toe te voegen is ‘Storytelling’. Mensen zijn dol op verhalen en verhalen worden doorverteld. Door je product of dienst aan te bieden met je eigen verhaal en passie of een prachtige “Corporate story” gaat je merk leven. Dat kan het verhaal zijn over de reden dat je bent begonnen, je persoonlijke doel of waarom je logo bestaat uit twee fictionele karakters met een bolhoed en een “tophat”. Daar kunnen hele leuke gesprekken uit ontstaan waardoor je merk meer wordt dan alleen een product. Achter elk product zit een verhaal. Verkoop het verhaal en niet het product!

BELEVINGSMARKETING

Belevingsmarketing

Belevingsmarketing wordt steeds belangrijker. De wereld wordt steeds kleiner en we hebben te veel aanbod. We zoeken naar producten die anders zijn. We eten liever brokken chocolade met cookie, karamel en zeezout. Dan gewoon chocolade, omdat gewoon chocolade zo gewoon is. We zoeken producten die ons een prettig gevoel geven. We zoeken eigenlijk geen producten, maar belevenissen. We delen deze belevenissen met anderen, face2face en via sociale media omdat we dat nu eenmaal graag doen. Om onze producten en dus ook diensten aantrekkelijk te maken en te houden moeten we zorgen voor die beleving. Bij producten doe je dat met het product zelf en de verpakking. Bij diensten doe je dat met klant beleving. Hoe ervaart mijn klant deze dienst. Leggen we hem genoeg in de watten, of juist te veel? Hoe ervaart hij mijn sociale media posts en mijn website? Is hij onder de indruk of vindt hij hem saai en on-inspirerend.

Denk maar eens na over een merk als Coolblue. ‘Alles voor een glimlach’ is hun motto. Ze zijn een leverancier van producten die vele anderen leveren voor vergelijkbare prijzen. Toch zijn ze succesvoller dan anderen die precies hetzelfde doen. Waarom? Beleving, service, vriendelijkheid en dat kleine beetje extra. Kortom: Merkassociatie. De juiste belevingsmarketing met een ijzersterke branding.

Storytelling

Een sterke manier om beleving aan je product of dienst toe te voegen is ‘Storytelling’. Mensen zijn dol op verhalen en verhalen worden doorverteld. Door je product of dienst aan te bieden met je eigen verhaal en passie of een prachtige “Corporate story” gaat je merk leven. Dat kan het verhaal zijn over de reden dat je bent begonnen, je persoonlijke doel of waarom je logo bestaat uit twee fictionele karakters met een bolhoed en een “tophat”. Daar kunnen hele leuke gesprekken uit ontstaan waardoor je merk meer wordt dan alleen een product. Achter elk product zit een verhaal. Verkoop het verhaal en niet het product!

BELEVINGSMARKETING

Belevingsmarketing

Belevingsmarketing wordt steeds belangrijker. De wereld wordt steeds kleiner en we hebben te veel aanbod. We zoeken naar producten die anders zijn. We eten liever brokken chocolade met cookie, karamel en zeezout. Dan gewoon chocolade, omdat gewoon chocolade zo gewoon is. We zoeken producten die ons een prettig gevoel geven. We zoeken eigenlijk geen producten, maar belevenissen. We delen deze belevenissen met anderen, face2face en via sociale media omdat we dat nu eenmaal graag doen. Om onze producten en dus ook diensten aantrekkelijk te maken en te houden moeten we zorgen voor die beleving. Bij producten doe je dat met het product zelf en de verpakking. Bij diensten doe je dat met klant beleving. Hoe ervaart mijn klant deze dienst. Leggen we hem genoeg in de watten, of juist te veel? Hoe ervaart hij mijn sociale media posts en mijn website? Is hij onder de indruk of vindt hij hem saai en on-inspirerend.

Denk maar eens na over een merk als Coolblue. ‘Alles voor een glimlach’ is hun motto. Ze zijn een leverancier van producten die vele anderen leveren voor vergelijkbare prijzen. Toch zijn ze succesvoller dan anderen die precies hetzelfde doen. Waarom? Beleving, service, vriendelijkheid en dat kleine beetje extra. Kortom: Merkassociatie. De juiste belevingsmarketing met een ijzersterke branding.

Storytelling

Een sterke manier om beleving aan je product of dienst toe te voegen is ‘Storytelling’. Mensen zijn dol op verhalen en verhalen worden doorverteld. Door je product of dienst aan te bieden met je eigen verhaal en passie of een prachtige “Corporate story” gaat je merk leven. Dat kan het verhaal zijn over de reden dat je bent begonnen, je persoonlijke doel of waarom je logo bestaat uit twee fictionele karakters met een bolhoed en een “tophat”. Daar kunnen hele leuke gesprekken uit ontstaan waardoor je merk meer wordt dan alleen een product. Achter elk product zit een verhaal. Verkoop het verhaal en niet het product!