BLOG

WAT DOET KLEUR MET JE HERSENEN?

Een kleur is niet alleen maar mooi, lelijk of opvallend. Een kleur heeft veel onbewuste boodschappen waarmee je rekening moet houden. Zie hieronder wat je met een kleur kunt oproepen…
meer lezen >

WERKNEMERS VINDEN?

Dat horen we vaak tegenwoordig. ‘Reclame maken? Waarom zou ik? Ik kan het werk niet aan, en werknemers zijn niet te vinden. Ik heb een vacature uitstaan maar er reageert geen mens’. Tijd voor branding zeggen wij dan. Een vacature krijgt weinig aandacht als de gewenste werknemer al een baan heeft waar hij het ook nog naar zijn zin heeft…
meer lezen >

WAAROM EEN NIEUW LOGO?

Een nieuw logo? Waarom zouden we dat nodig hebben? Hier vind je 5 mogelijke redenen om je logo te vernieuwen. Een visueel concept heeft als doel herkenning, vertrouwen en beleving te creëren. Elk contactmoment met je potentiële klant moet hierin bijdragen. Een logo is daar een belangrijk onderdeel van. Je wilt dat je bedrijf herkend wordt…
meer lezen >

WAT IS ONLINE BRANDING?

Awesome & Sparkles is jaren een bureau geweest dat zich uitsluitend richtte op branding. We hebben in de regio Eindhoven inmiddels meer dan 50 sterke concepten gerealiseerd voor bedrijven waarvan de meeste ons nog regelmatig weten te vinden voor allerlei creatieve opdrachten. Daarbij werden we vaak gekoppeld aan internetbedrijven…
meer lezen >

OP EN IN EEN ROZE WOLK

Kort geleden ben ik vader geworden van een dochter. ‘Geniet van de roze wolk!’ wordt er regelmatig tegen me gezegd en dat doe ik dan ook zeker. In een huis met een zoon, en een vrouw die niet echt van het roze is, leef ik tijdens bijzondere momenten met name ‘op’ een roze wolk. Maar bij de geboorte van een meisje kun je daar…
meer lezen >

FRIET MET EEN UITJE

We gingen laatst een frietje eten in Postel, België. Wie uit het zuiden van ons land kent het niet! We waren er al een tijdje niet geweest, de sfeer is nog steeds leuk maar we misten iets. Het is inmiddels zo mooi aangelegd! Waar is het slecht onderhouden pleintje met oude versleten “frietkotten” gebleven? Waar je in de regen met je voeten…
meer lezen >

WE ARE FROM HOLLAND!

De vakantie is al weer bijna vergeten, maar wat hebben we die weken lekker voor onze tent gezeten. Een beetje mensen kijken, of beter nog, toeristen kijken! Wat blijft de Nederlandse toerist toch fascinerend. De net voor vertrek gepoetste stationwagen met fraaie caravan of vouwwagen erachter, koffer op het dak en natuurlijk de ‘matchende’…
meer lezen >

TE MOOI OM WEG TE GOOIEN

Wij zijn echte Apple-fans, maar niet alleen vanwege de kwaliteit van hun producten. Vooral de vormgeving en de branding doet ons watertanden. Alle producten zijn prachtig vormgegeven, maar dan ook echt alle producten! Van het pinnetje waarmee je de simkaart in de IPhone kunt plaatsen tot aan de verpakking. Als je een willekeurig ander…
meer lezen >

DOORTRAPT

Wie naar de Tour de France kijkt ziet veel, heel veel, reclame. Op de auto’s, bussen, shirts, helmen, fietsen en zelfs op de handschoentjes staan logo’s. Ga je in Frankrijk naast de weg staan, dan worden de 10 seconden dat de renners langskomen voorafgegaan door een kilometers lange reclame karavaan. Dit is vooral voor naamsbekendheid…
meer lezen >

EEN ZUIVERE BOODSCHAP

Volgens de grafologie kun je aan je handschrift veel aflezen. Het zegt iets over je karakter, het geeft een beeld over wie je bent. De grootte van de letters, de ruimte tussen woorden, waar en hoe zet je de puntjes op de i en welke vorm hebben je letters. Het zegt iets over je creativiteit, ben je verlegen, punctueel, geordend…
meer lezen >

HET WACHTEN WAARD

Nog niet zo lang geleden brachten we een bezoek Disneyland Parijs en de Efteling. Als liefhebbers van sfeer, beleving en alles waar ook maar een beetje ‘Storytelling’ in zit, kun je ons midden in de nacht wakker maken voor een bezoekje aan één van deze parken. Disney is natuurlijk meester in het creëren van sprookjesachtige…
meer lezen >

KIJK IK BEN SCHATTIG!

Onderweg naar een relatie, belden we even om te zeggen dat we iets vroeger waren. Geen probleem was het antwoord. Nu ze ons toch aan de telefoon hadden, rare vraag misschien, maar zouden jullie toevallig een kitten willen hebben? Wat…? Een kitten? Waar heb je het over? Nu had onze relatie onder een auto op het parkeerterrein…
meer lezen >

LACHENDE AUTO’S

Zou agressie in het verkeer niet minder zijn bij vriendelijker uitziende auto’s? Agressie in het verkeer is een dagelijks voorkomend verschijnsel. Natuurlijk zijn stress, haast en drukte op de weg de belangrijkste oorzaken, maar zou de visuele boodschap die auto’s achterlaten niet verbeterd kunnen worden? Tijdens een safari…
meer lezen >

MESSAGE FROM A BOTTLE

Sta je ooit in een wijnwinkel en heb je geen idee welk wijntje je mee naar huis moet nemen? Je trekt een interessant gezicht zodat het net lijkt of je er verstand van hebt tot de verkoper eindelijk aan je vraagt waar je naar op zoek bent. Je weet misschien wat van enkele druiven af en van welk land die lekkere wijn van laatst…
meer lezen >

MOST WONDERFUL TIME OF THE YEAR?

Sta je ooit in een wijnwinkel en heb je geen idee welk wijntje je mee naar huis moet nemen? Je trekt een interessant gezicht zodat het net lijkt of je er verstand van hebt tot de verkoper eindelijk aan je vraagt waar je naar op zoek bent. Je weet misschien wat van enkele druiven af en van welk land die lekkere wijn van laatst…
meer lezen >