BLOG

WERKNEMERS VINDEN? TIJD VOOR BRANDING!

Dat horen we vaak tegenwoordig. ‘Reclame maken? Waarom zou ik? Ik kan het werk niet aan, en werknemers zijn niet te vinden. Ik heb een vacature uitstaan maar er reageert geen mens’. Tijd voor branding zeggen wij dan. Een vacature krijgt weinig aandacht als de gewenste werknemer al een baan heeft waar hij het ook nog naar zijn zin heeft. Waarom zou hij daar weg gaan? Nou, heel simpel omdat hij het ergens anders nog beter naar zijn zin kan hebben. Dat moet hij alleen wel weten, of in ieder geval verwachten. Je moet een vacature verkopen alsof het je product is. Vertel maar eens waarom het een goed idee is om bij jou te komen werken. En kom nu niet aan met een marktconform salaris, uitstekende secundaire arbeidsvoorwaarden, dit is wat we van je verwachten en dit is wat je van ons mag verwachten.

Vacature als product

Is het salaris de reden om bij je te komen werken? Durf je dan iets te roepen als: Hoogste salaris garantie! Waarschijnlijk niet. Als je dat wel durft: zeker doen! Daar heb je het gevraagde ‘Unique selling point’ en een potentieel werknemer die geld het belangrijkste vindt is getriggerd. ‘Laagste prijs garantie’ zie je toch ook overal. Maar voor de lange termijn is het wellicht verstandiger om aan je merk te bouwen. Om ook bij de beroepsbevolking een associatie op te wekken die een aantrekkelijke en juiste verwachting weergeeft. Breng de ‘tamtam’ maar op gang. We hebben allemaal wel eens gehoord van het Google kantoor dat meer op een pretpark lijkt. Kijk de film ‘The Internship’ maar eens. Of de zin: ‘Mijn vader werkt bij McDonalds’. Er zijn in de regio Eindhoven ook een paar bedrijven waarvan de inhoud van de kerstbonus me meer zegt dan het product dat ze maken. Dit zijn voorbeelden van grote bedrijven, maar in het klein kan het ook. Wij weten hoe en we helpen je graag!

WERKNEMERS VINDEN? TIJD VOOR BRANDING!

Dat horen we vaak tegenwoordig. ‘Reclame maken? Waarom zou ik? Ik kan het werk niet aan, en werknemers zijn niet te vinden. Ik heb een vacature uitstaan maar er reageert geen mens’. Tijd voor branding zeggen wij dan. Een vacature krijgt weinig aandacht als de gewenste werknemer al een baan heeft waar hij het ook nog naar zijn zin heeft. Waarom zou hij daar weg gaan? Nou, heel simpel omdat hij het ergens anders nog beter naar zijn zin kan hebben. Dat moet hij alleen wel weten, of in ieder geval verwachten. Je moet een vacature verkopen alsof het je product is. Vertel maar eens waarom het een goed idee is om bij jou te komen werken. En kom nu niet aan met een marktconform salaris, uitstekende secundaire arbeidsvoorwaarden, dit is wat we van je verwachten en dit is wat je van ons mag verwachten.

Vacature als product

Is het salaris de reden om bij je te komen werken? Durf je dan iets te roepen als: Hoogste salaris garantie! Waarschijnlijk niet. Als je dat wel durft: zeker doen! Daar heb je het gevraagde ‘Unique selling point’ en een potentieel werknemer die geld het belangrijkste vindt is getriggerd. ‘Laagste prijs garantie’ zie je toch ook overal. Maar voor de lange termijn is het wellicht verstandiger om aan je merk te bouwen. Om ook bij de beroepsbevolking een associatie op te wekken die een aantrekkelijke en juiste verwachting weergeeft. Breng de ‘tamtam’ maar op gang. We hebben allemaal wel eens gehoord van het Google kantoor dat meer op een pretpark lijkt. Kijk de film ‘The Internship’ maar eens. Of de zin: ‘Mijn vader werkt bij McDonalds’. Er zijn in de regio Eindhoven ook een paar bedrijven waarvan de inhoud van de kerstbonus me meer zegt dan het product dat ze maken. Dit zijn voorbeelden van grote bedrijven, maar in het klein kan het ook. Wij weten hoe en we helpen je graag!

WERKNEMERS VINDEN? TIJD VOOR BRANDING!

Dat horen we vaak tegenwoordig. ‘Reclame maken? Waarom zou ik? Ik kan het werk niet aan, en werknemers zijn niet te vinden. Ik heb een vacature uitstaan maar er reageert geen mens’. Tijd voor branding zeggen wij dan. Een vacature krijgt weinig aandacht als de gewenste werknemer al een baan heeft waar hij het ook nog naar zijn zin heeft. Waarom zou hij daar weg gaan? Nou, heel simpel omdat hij het ergens anders nog beter naar zijn zin kan hebben. Dat moet hij alleen wel weten, of in ieder geval verwachten. Je moet een vacature verkopen alsof het je product is. Vertel maar eens waarom het een goed idee is om bij jou te komen werken. En kom nu niet aan met een marktconform salaris, uitstekende secundaire arbeidsvoorwaarden, dit is wat we van je verwachten en dit is wat je van ons mag verwachten.

Vacature als product

Is het salaris de reden om bij je te komen werken? Durf je dan iets te roepen als: Hoogste salaris garantie! Waarschijnlijk niet. Als je dat wel durft: zeker doen! Daar heb je het gevraagde ‘Unique selling point’ en een potentieel werknemer die geld het belangrijkste vindt is getriggerd. ‘Laagste prijs garantie’ zie je toch ook overal. Maar voor de lange termijn is het wellicht verstandiger om aan je merk te bouwen. Om ook bij de beroepsbevolking een associatie op te wekken die een aantrekkelijke en juiste verwachting weergeeft. Breng de ‘tamtam’ maar op gang. We hebben allemaal wel eens gehoord van het Google kantoor dat meer op een pretpark lijkt. Kijk de film ‘The Internship’ maar eens. Of de zin: ‘Mijn vader werkt bij McDonalds’. Er zijn in de regio Eindhoven ook een paar bedrijven waarvan de inhoud van de kerstbonus me meer zegt dan het product dat ze maken. Dit zijn voorbeelden van grote bedrijven, maar in het klein kan het ook. Wij weten hoe en we helpen je graag!

VRAAG EEN OFFERTE AAN

VRAAG EEN OFFERTE AAN