MESSAGE FROM A BOTTLE

Sta je ooit in een wijnwinkel en heb je geen idee welk wijntje je mee naar huis moet nemen? Je trekt een interessant gezicht zodat het net lijkt of je er verstand van hebt tot de verkoper eindelijk aan je vraagt waar je naar op zoek bent. Je weet misschien wat van enkele druiven af en van welk land die lekkere wijn van laatst komt maar daar blijft het bij de meeste mensen wel bij. Als de verkoper door goed advies de selectie wat verkleind heeft maak je een keuze. Maar maak je deze keuze rationeel of is je gevoel doorslaggevend? Hoe belangrijk is hierin het etiket en het uiterlijk van de fles?  Het ene etiket is strak en modern, het ander is klassiek. Soms staat er een “Chateau” op of een gebouw dat de indruk geeft dat je met een “Chateau wijn” te maken hebt. Een mooi voorbeeld is te zien in een aflevering van “Wijn aan Gort”, een programma met wijnkenner Ilja Gort. Hij houdt een smaaktest op een markt. Hij gebruikt hierbij één wijn maar schenkt deze vanuit verschillende flessen. Van een plastic jerrycan achtige fles tot aan een sierlijk gevormde zware glazen fles. Je raad het al, de wijn uit die sierlijk gevormde zware glazen fles wint ruim de smaaktest. Sommige proefkonijnen die deze wijn heerlijk vonden keken zelfs vies bij exact dezelfde wijn uit de plastic fles. Hoe groot is de rol van visuele communicatie hierbij? Wij zeggen altijd: Proeven doe je met je ogen!

Awesome & Sparkles – Visuele communicatie

MESSAGE FROM A BOTTLE

Sta je ooit in een wijnwinkel en heb je geen idee welk wijntje je mee naar huis moet nemen? Je trekt een interessant gezicht zodat het net lijkt of je er verstand van hebt tot de verkoper eindelijk aan je vraagt waar je naar op zoek bent. Je weet misschien wat van enkele druiven af en van welk land die lekkere wijn van laatst komt maar daar blijft het bij de meeste mensen wel bij. Als de verkoper door goed advies de selectie wat verkleind heeft maak je een keuze. Maar maak je deze keuze rationeel of is je gevoel doorslaggevend? Hoe belangrijk is hierin het etiket en het uiterlijk van de fles?  Het ene etiket is strak en modern, het ander is klassiek. Soms staat er een “Chateau” op of een gebouw dat de indruk geeft dat je met een “Chateau wijn” te maken hebt. Een mooi voorbeeld is te zien in een aflevering van “Wijn aan Gort”, een programma met wijnkenner Ilja Gort. Hij houdt een smaaktest op een markt. Hij gebruikt hierbij één wijn maar schenkt deze vanuit verschillende flessen. Van een plastic jerrycan achtige fles tot aan een sierlijk gevormde zware glazen fles. Je raad het al, de wijn uit die sierlijk gevormde zware glazen fles wint ruim de smaaktest. Sommige proefkonijnen die deze wijn heerlijk vonden keken zelfs vies bij exact dezelfde wijn uit de plastic fles. Hoe groot is de rol van visuele communicatie hierbij? Wij zeggen altijd: Proeven doe je met je ogen!

Awesome & Sparkles – Visuele communicatie

MESSAGE FROM A BOTTLE

Sta je ooit in een wijnwinkel en heb je geen idee welk wijntje je mee naar huis moet nemen? Je trekt een interessant gezicht zodat het net lijkt of je er verstand van hebt tot de verkoper eindelijk aan je vraagt waar je naar op zoek bent. Je weet misschien wat van enkele druiven af en van welk land die lekkere wijn van laatst komt maar daar blijft het bij de meeste mensen wel bij. Als de verkoper door goed advies de selectie wat verkleind heeft maak je een keuze. Maar maak je deze keuze rationeel of is je gevoel doorslaggevend? Hoe belangrijk is hierin het etiket en het uiterlijk van de fles?  Het ene etiket is strak en modern, het ander is klassiek. Soms staat er een “Chateau” op of een gebouw dat de indruk geeft dat je met een “Chateau wijn” te maken hebt. Een mooi voorbeeld is te zien in een aflevering van “Wijn aan Gort”, een programma met wijnkenner Ilja Gort. Hij houdt een smaaktest op een markt. Hij gebruikt hierbij één wijn maar schenkt deze vanuit verschillende flessen. Van een plastic jerrycan achtige fles tot aan een sierlijk gevormde zware glazen fles. Je raad het al, de wijn uit die sierlijk gevormde zware glazen fles wint ruim de smaaktest. Sommige proefkonijnen die deze wijn heerlijk vonden keken zelfs vies bij exact dezelfde wijn uit de plastic fles. Hoe groot is de rol van visuele communicatie hierbij? Wij zeggen altijd: Proeven doe je met je ogen!

Awesome & Sparkles – Visuele communicatie

COMMUNICATIEADVIES

Wil je een goed communicatieadvies en bruikbare tips ontvangen over hoe je zoveel mogelijk uit je communicatie kunt halen? Welke boodschappen je nu onbewust communiceert en hoe je kunt inspelen op de lopende veranderingen en de toekomst? Laat ons mee kijken en denken en ontvang direct een inzichtelijk advies.

COMMUNICATIEADVIES

Wil je een goed communicatieadvies en bruikbare tips ontvangen over hoe je zoveel mogelijk uit je communicatie kunt halen? Welke boodschappen je nu onbewust communiceert en hoe je kunt inspelen op de lopende veranderingen en de toekomst? Laat ons mee kijken en denken en ontvang direct een inzichtelijk advies.

WE MAKE YOUR
BUSINESS
LOOK AWESOME

WE MAKE YOUR
BUSINESS
LOOK AWESOME