RELATIEMARKETING

RELATIEMARKETING

Relatiemarketing

Een tevreden klant is de beste reclame die er bestaat. Met relatiemarketing maak je van zo’n tevreden klant een echte ambassadeur. Iemand die je onbewust aanbeveelt en voor leads zorgt. ‘Ik hoef geen reclame te maken. Mijn klanten komen via via.’ Hoe vaak horen we dat wel niet. Maar dat ‘via via’ kun je stimuleren door op een prettige, leuke en actieve manier met je klant in contact te blijven. Je kunt hier diverse communicatiemiddelen voor inzetten. Denk aan sociale media, direct mails, evenementen en leuke opvallende relatiegeschenken. Misschien wel een combinatie van al deze communicatiemiddelen door het creëren van een opvallen, creatieve link. We creëren campagnes die passen binnen je concept en bij je identiteit. Dit kunnen kettingen zijn van kort lopende campagnes, maar de doelstellingen richten we op de lange termijn. Belangrijk is dat je relatiemarketing onderdeel is van je totale marketingplan. Zo draagt een korte losse campagne bij aan je totale branding en draagt het dus bij aan het succes van je bedrijf.

Meer voordelen

Naast dat relatiemarketing bijdraagt aan het vinden van nieuwe klanten versterkt het natuurlijk ook je relatie met je huidige klant. Dit biedt ook commerciële kansen. Ze zouden meer af kunnen nemen, of andere producten af kunnen nemen die je aanbied of in de toekomst gaat aanbieden. Bovendien zorgt het vertrouwen ook voor een betere betalingsbereidheid. Een klant is eerder bereidt een prijsverhoging te accepteren bij een goede relatie.

Werknemers

Relatiemarketing is er niet alleen voor klanten. Met werknemers heb je ook een relatie die je moet onderhouden. Een tevreden werknemer functioneert beter, verzuimt minder en is trouw. Daarbij draait het echt niet alleen om salaris. Je gebruikt hierbij niet dezelfde communicatiemiddelen als bij klanten. Het gaat hierbij meer om interne communicatie. ‘Alle neuzen dezelfde kant op’, het betrekken van je medewerkers bij de strategie en geschenken die passen bij je concept. Ook je werknemers hebben een netwerk en kunnen fantastische ambassadeurs zijn.

RELATIEMARKETING

Relatiemarketing
Een tevreden klant is de beste reclame die er bestaat. Met relatiemarketing maak je van zo’n tevreden klant een echte ambassadeur. Iemand die je onbewust aanbeveelt en voor leads zorgt. ‘Ik hoef geen reclame te maken. Mijn klanten komen via via.’ Hoe vaak horen we dat wel niet. Maar dat ‘via via’ kun je stimuleren door op een prettige, leuke en actieve manier met je klant in contact te blijven. Je kunt hier diverse communicatiemiddelen voor inzetten. Denk aan sociale media, direct mails, evenementen en leuke opvallende relatiegeschenken. Misschien wel een combinatie van al deze communicatiemiddelen door het creëren van een opvallen, creatieve link. We creëren campagnes die passen binnen je concept en bij je identiteit. Dit kunnen kettingen zijn van kort lopende campagnes, maar de doelstellingen richten we op de lange termijn. Belangrijk is dat je relatiemarketing onderdeel is van je totale marketingplan. Zo draagt een korte losse campagne bij aan je totale branding en draagt het dus bij aan het succes van je bedrijf.

Meer voordelen
Naast dat relatiemarketing bijdraagt aan het vinden van nieuwe klanten versterkt het natuurlijk ook je relatie met je huidige klant. Dit biedt ook commerciële kansen. Ze zouden meer af kunnen nemen, of andere producten af kunnen nemen die je aanbied of in de toekomst gaat aanbieden. Bovendien zorgt het vertrouwen ook voor een betere betalingsbereidheid. Een klant is eerder bereidt een prijsverhoging te accepteren bij een goede relatie.

Werknemers
Relatiemarketing is er niet alleen voor klanten. Met werknemers heb je ook een relatie die je moet onderhouden. Een tevreden werknemer functioneert beter, verzuimt minder en is trouw. Daarbij draait het echt niet alleen om salaris. Je gebruikt hierbij niet dezelfde communicatiemiddelen als bij klanten. Het gaat hierbij meer om interne communicatie. ‘Alle neuzen dezelfde kant op’, het betrekken van je medewerkers bij de strategie en geschenken die passen bij je concept. Ook je werknemers hebben een netwerk en kunnen fantastische ambassadeurs zijn.

RELATIEMARKETING

Relatiemarketing
Een tevreden klant is de beste reclame die er bestaat. Met relatiemarketing maak je van zo’n tevreden klant een echte ambassadeur. Iemand die je onbewust aanbeveelt en voor leads zorgt. ‘Ik hoef geen reclame te maken. Mijn klanten komen via via.’ Hoe vaak horen we dat wel niet. Maar dat ‘via via’ kun je stimuleren door op een prettige, leuke en actieve manier met je klant in contact te blijven. Je kunt hier diverse communicatiemiddelen voor inzetten. Denk aan sociale media, direct mails, evenementen en leuke opvallende relatiegeschenken. Misschien wel een combinatie van al deze communicatiemiddelen door het creëren van een opvallen, creatieve link. We creëren campagnes die passen binnen je concept en bij je identiteit. Dit kunnen kettingen zijn van kort lopende campagnes, maar de doelstellingen richten we op de lange termijn. Belangrijk is dat je relatiemarketing onderdeel is van je totale marketingplan. Zo draagt een korte losse campagne bij aan je totale branding en draagt het dus bij aan het succes van je bedrijf.

Meer voordelen
Naast dat relatiemarketing bijdraagt aan het vinden van nieuwe klanten versterkt het natuurlijk ook je relatie met je huidige klant. Dit biedt ook commerciële kansen. Ze zouden meer af kunnen nemen, of andere producten af kunnen nemen die je aanbied of in de toekomst gaat aanbieden. Bovendien zorgt het vertrouwen ook voor een betere betalingsbereidheid. Een klant is eerder bereidt een prijsverhoging te accepteren bij een goede relatie.

Werknemers
Relatiemarketing is er niet alleen voor klanten. Met werknemers heb je ook een relatie die je moet onderhouden. Een tevreden werknemer functioneert beter, verzuimt minder en is trouw. Daarbij draait het echt niet alleen om salaris. Je gebruikt hierbij niet dezelfde communicatiemiddelen als bij klanten. Het gaat hierbij meer om interne communicatie. ‘Alle neuzen dezelfde kant op’, het betrekken van je medewerkers bij de strategie en geschenken die passen bij je concept. Ook je werknemers hebben een netwerk en kunnen fantastische ambassadeurs zijn.