Be awesome online!

Top 10 ‘tips’ voor een sterke website

Be awesome online!

Top 10 ‘tips’ voor een sterke website

Je moet natuurlijk helemaal niets, maar klanten werven via je website gaat niet vanzelf. Hieronder vind je de top 10 ‘moetjes’ die je website nodig heeft om er het maximale uit te halen.

1. Goed ontwerp

Wat er lekker uitziet wordt eerder gegeten. Zo is het nou eenmaal. Je kunt duizenden mensen naar je website halen maar hun vertrouwen meteen verliezen met een onprofessioneel uiterlijk. Zorg voor een mooie basis, een goed begin is nog steeds het halve werk.

2. Duidelijk en overzichtelijk

Naast een mooi ontwerp dient je website ook functioneel goed ontworpen te zijn. Ooit van een UX designer gehoord? Dat is een webdesigner die zich nadrukkelijk bezig houdt met de ‘user experience’ om de bezoeker van je website snel te geven waarnaar hij op zoek is. Als je website eenmaal live is kun je met een tool als ‘Hotjar’ goed in de gaten houden wat je bezoeker op je website doet en bijsturen als dat nodig is.

3. Call to action!

Als je bezoeker vindt wat hij zoekt wil je ook dat hij actie onderneemt en contact opneemt, zijn gegevens achterlaat of misschien zelfs wel meteen klant wordt. Hoe makkelijker de ‘Call to Action’ en hoe laagdrempeliger de boodschap, hoe beter het resultaat. Of kies jij misschien toch voor een andere strategie?

4. Sterke content

Kun jezelf schrijven of laat je er toch liever een ervaren tekstschrijver naar kijken? Let op dat de tekst lekker loopt, niet langer is dan nodig en ook geschreven is met de gekozen Keywords (zoekwoorden) goed verwerkt. Want werken aan een goede positie in Google is zeker de moeite waard, dit brengt stap voor stap meer bezoekers, die je niet met betaalde advertenties hoeft binnen te halen.

5. Snel

Zowel voor de ervaring van de bezoeker als de kans op een goede positie in Google is snelheid belangrijk. Laadt je pagina te langzaam (langer dan 3 seconden) dan schaadt dat je ranking in Google en kan frustrerend zijn voor je bezoekers. Zorg dus dat je website technisch goed in elkaar zit en je ook niet bezuinigt op een goede hostingomgeving.

6. Mobiel

Als je dan toch met de techniek bezig bent, zorg dan ook voor een goede mobiele ervaring. Laat hier weg wat weg kan en zorg voor een snelle boodschap die op een telefoon ook duidelijk over komt. Je kunt er zelfs voor kiezen om van je pagina’s AMP’s te maken. Dit zijn super snelle pagina’s speciaal voor mobiel. Google zal je hiervoor belonen!

7. Links

Zowel interne als externe links zijn belangrijk. Zorg voor een duidelijk navigatie en promoot andere pagina’s (binnen je eigen website) om je bezoeker op de hoogte te brengen van alle content die er op je website te vinden is. Wissel daarnaast links uit met andere websites als de relevantie onderling hoog is. Zo help je elkaar.

8. Deelbaar

‘Socialmedia’ is niet meer weg te denken. Je kunt dit op je website gebruiken door ‘Socialmedia’ links te plaatsen op je website. Je kunt zo je bezoeker de kans geven om met je te linken, je te volgen of bijvoorbeeld een pagina of artikel te delen.

9. SEO geoptimaliseerd

In de onderdelen hierboven zitten al veel tips die helpen bij een goede positie in Google. Zorg vervolgens dat je website verder geoptimaliseerd wordt. Kies sterke ‘Keywords’ (zoekwoorden) en combinaties daarvan en verwerk die in je pagina’s. Bespreek dit met je websitebouwer of gebruik bij bijvoorbeeld WordPress een Plug-in als ‘Yoast’ om je pagina’s, metadiscriptions en URL’s van de juiste Keywords te voorzien.

10. Meer pagina’s

Als alles lekker loopt maak dan gebruik van je sterke website door regelmatig nieuwe pagina’s te maken. Denk aan blogs, relevant nieuws, projecten die je wilt delen etc. Richt deze pagina’s op weer andere ‘Keywords’ om je organisch bereik te vergroten.

Be awesome online!

Top 10 ‘tips’ voor een sterke website

Je moet natuurlijk helemaal niets, maar klanten werven via je website gaat niet vanzelf. Hieronder vind je de top 10 ‘moetjes’ die je website nodig heeft om er het maximale uit te halen.

1. Goed ontwerp

Wat er lekker uitziet wordt eerder gegeten. Zo is het nou eenmaal. Je kunt duizenden mensen naar je website halen maar hun vertrouwen meteen verliezen met een onprofessioneel uiterlijk. Zorg voor een mooie basis, een goed begin is nog steeds het halve werk.

2. Duidelijk en overzichtelijk

Naast een mooi ontwerp dient je website ook functioneel goed ontworpen te zijn. Ooit van een UX designer gehoord? Dat is een webdesigner die zich nadrukkelijk bezig houdt met de ‘user experience’ om de bezoeker van je website snel te geven waarnaar hij op zoek is. Als je website eenmaal live is kun je met een tool als ‘Hotjar’ goed in de gaten houden wat je bezoeker op je website doet en bijsturen als dat nodig is.

3. Call to action!

Als je bezoeker vindt wat hij zoekt wil je ook dat hij actie onderneemt en contact opneemt, zijn gegevens achterlaat of misschien zelfs wel meteen klant wordt. Hoe makkelijker de ‘Call to Action’ en hoe laagdrempeliger de boodschap, hoe beter het resultaat. Of kies jij misschien toch voor een andere strategie?

4. Sterke content

Kun jezelf schrijven of laat je er toch liever een ervaren tekstschrijver naar kijken? Let op dat de tekst lekker loopt, niet langer is dan nodig en ook geschreven is met de gekozen Keywords (zoekwoorden) goed verwerkt. Want werken aan een goede positie in Google is zeker de moeite waard, dit brengt stap voor stap meer bezoekers, die je niet met betaalde advertenties hoeft binnen te halen.

5. Snel

Zowel voor de ervaring van de bezoeker als de kans op een goede positie in Google is snelheid belangrijk. Laadt je pagina te langzaam (langer dan 3 seconden) dan schaadt dat je ranking in Google en kan frustrerend zijn voor je bezoekers. Zorg dus dat je website technisch goed in elkaar zit en je ook niet bezuinigt op een goede hostingomgeving.

6. Mobiel

Als je dan toch met de techniek bezig bent, zorg dan ook voor een goede mobiele ervaring. Laat hier weg wat weg kan en zorg voor een snelle boodschap die op een telefoon ook duidelijk over komt. Je kunt er zelfs voor kiezen om van je pagina’s AMP’s te maken. Dit zijn super snelle pagina’s speciaal voor mobiel. Google zal je hiervoor belonen!

7. Links

Zowel interne als externe links zijn belangrijk. Zorg voor een duidelijk navigatie en promoot andere pagina’s (binnen je eigen website) om je bezoeker op de hoogte te brengen van alle content die er op je website te vinden is. Wissel daarnaast links uit met andere websites als de relevantie onderling hoog is. Zo help je elkaar.

8. Deelbaar

‘Socialmedia’ is niet meer weg te denken. Je kunt dit op je website gebruiken door ‘Socialmedia’ links te plaatsen op je website. Je kunt zo je bezoeker de kans geven om met je te linken, je te volgen of bijvoorbeeld een pagina of artikel te delen.

9. SEO geoptimaliseerd

In de onderdelen hierboven zitten al veel tips die helpen bij een goede positie in Google. Zorg vervolgens dat je website verder geoptimaliseerd wordt. Kies sterke ‘Keywords’ (zoekwoorden) en combinaties daarvan en verwerk die in je pagina’s. Bespreek dit met je websitebouwer of gebruik bij bijvoorbeeld WordPress een Plug-in als ‘Yoast’ om je pagina’s, metadiscriptions en URL’s van de juiste Keywords te voorzien.

10. Meer pagina’s

Als alles lekker loopt maak dan gebruik van je sterke website door regelmatig nieuwe pagina’s te maken. Denk aan blogs, relevant nieuws, projecten die je wilt delen etc. Richt deze pagina’s op weer andere ‘Keywords’ om je organisch bereik te vergroten.

LET’S MIXS THINGS UP

MARKETING
MIX & MATCH

LET’S MIXS
THINGS UP

MARKETING
MIX & MATCH

Consultancy, strategie, concept design, UX design, web development, data analyse, online marketing en content management. Dat zijn onze tools om jouw merk naar het gewenste niveau te tillen. Met onze ‘marketingmap’ zetten we een duidelijk en overzichtelijk plan op en bepalen we welke tool we wanneer inzetten. Soms zetten we al onze expertises in één keer in, een andere keer werken we in stappen naar het volgende doel?

LET’S MIXS THINGS UP

MARKETING
MIX & MATCH

Consultancy, strategie, concept design, UX design, web development, data analyse, online marketing en content management. Dat zijn onze tools om jouw merk naar het gewenste niveau te tillen. Met onze ‘marketingmap’ zetten we een duidelijk en overzichtelijk plan op en bepalen we welke tool we wanneer inzetten. Soms zetten we al onze expertises in één keer in, een andere keer werken we in stappen naar het volgende doel?

Telefonisch bereikbaar

Ma 09:00 tot 16:00
Di 09:00 tot 16:00
Wo 09:00 tot 12:00
Do 09:00 tot 16:00
Vr 12:00 tot 15:00

Copyright 2024 Awesome&Sparkles