Een kleur is niet alleen maar mooi, lelijk of opvallend. Een kleur heeft veel onbewuste boodschappen waarmee je rekening moet houden. Zie hieronder wat je met een kleur kunt oproepen.

Een kleur is niet alleen maar mooi, lelijk of opvallend. Een kleur heeft veel onbewuste boodschappen waarmee je rekening moet houden. Zie hieronder wat je met een kleur kunt oproepen.

KLEUR ROOD

Bemoedigt de eetlust, wordt daarom vaak gebruikt bij fastfoodketens. Maakt je bewust van een bepaalde urgentie of gevaar. Is hoog in energie en trekt meteen de aandacht. Is een fysieke stimulans door associatie met beweging en verhoogt zelfs de bloedruk en hartslag.

KLEUR ROOD

KLEUR BLAUW

De meest favoriete kleur van zowel mannen als vrouwen, maar toch een mannelijke kleur. Wordt geassocieerd met vrede, veiligheid, en betrouwbaarheid. Hierdoor veel gebruikt in de dienstverlening. Stimuleert de productiviteit, werkt kalmerend en geeft een gevoel van rust en ruimte.

KLEUR BLAUW

KLEUR GROEN

Natuurlijk, duurzaam en gezondheid zijn de belangrijkste associaties met groen. Wordt vaak gebruikt voor een relaxte sfeer. Het stimuleert harmonie in de hersenen en bevorderd balans tussen geest, lichaam en emoties. Hierdoor vergroot het ook de besluitvaardigheid.

KLEUR GROEN

KLEUR PAARS

Mysterieus en wordt geassocieerd met adel en rijkdom. Stimuleert het probleem oplossend vermogen. Is een vrouwelijke kleur en wordt daarom vaak gebruikt bij schoonheidsproducten. Na blauw de meest favoriete kleur van vrouwen, terwijl paars bij mannen zelden in hun top 10 zit.

KLEUR PAARS

KLEUR GEEL

Goedkoop, trekt impulsaankopen aan. Toch stimuleert het de intelligentie en het logisch denkvermogen. Geel is verder jeugdig, optimistisch en geeft een warm en vrolijk gevoel.

KLEUR GEEL

KLEUR ROZE

Vrouwelijk en romantisch maar wel wat onvolwassen. Wordt veel gebruikt voor snoep, meisjes speelgoed en baby artikelen. Het is fleurig en zoet en wordt geassocieerd met verzorging en schoonheid.

KLEUR ROZE

KLEUR ORANJE

Creatief, energie, plezier en entertainment. Het is dan ook de “Call to Action” kleur omdat het direct je aandacht vraagt. Het wordt verder geassocieerd met vriendelijkheid, avontuur en geeft een warm gevoel.

KLEUR ORANJE

KLEUR GRIJS

Symboliseert tijdloosheid en solidariteit en geeft een vertrouwd en solide gevoel. Wordt veel gebruikt in de Hightech. Het geeft rust waardoor het een prettige kleur is, toch associeert men het ook met leegte en ouderdom.

KLEUR GRIJS

KLEUR ZWART

Autoriteit, kracht, stabiliteit en dramatiek. Een heftige kleur dus die symbool staat voor intelligentie. Vanwege de elegantie vaak gebruikt voor luxe producten. Bij overmatig gebruik kan het erg overweldigend overkomen. Wordt ook vaak afslankend gebruikt om dingen kleiner te laten lijken.

KLEUR ZWART

KLEUR WIT

Puur, schoon, steriel en fris, waardoor je het doorgaans ziet bij medische instellingen. Het wordt vaak gebruikt om andere kleuren te neutraliseren. Het geeft een opgeruimd gevoel en laat nog iets aan de verbeelding over.

KLEUR WIT

KLEUR ROOD

Bemoedigt de eetlust, wordt daarom vaak gebruikt bij fastfoodketens. Maakt je bewust van een bepaalde urgentie of gevaar. Is hoog in energie en trekt meteen de aandacht. Is een fysieke stimulans door associatie met beweging en verhoogt zelfs de bloedruk en hartslag.

KLEUR ROOD

KLEUR BLAUW

De meest favoriete kleur van zowel mannen als vrouwen, maar toch een mannelijke kleur. Wordt geassocieerd met vrede, veiligheid, en betrouwbaarheid. Hierdoor veel gebruikt in de dienstverlening. Stimuleert de productiviteit, werkt kalmerend en geeft een gevoel van rust en ruimte.

KLEUR BLAUW

KLEUR GROEN

Natuurlijk, duurzaam en gezondheid zijn de belangrijkste associaties met groen. Wordt vaak gebruikt voor een relaxte sfeer. Het stimuleert harmonie in de hersenen en bevorderd balans tussen geest, lichaam en emoties. Hierdoor vergroot het ook de besluitvaardigheid.

KLEUR GROEN

KLEUR PAARS

Mysterieus en wordt geassocieerd met adel en rijkdom. Stimuleert het probleem oplossend vermogen. Is een vrouwelijke kleur en wordt daarom vaak gebruikt bij schoonheidsproducten. Na blauw de meest favoriete kleur van vrouwen, terwijl paars bij mannen zelden in hun top 10 zit.

KLEUR PAARS

KLEUR GEEL

Goedkoop, trekt impulsaankopen aan. Toch stimuleert het de intelligentie en het logisch denkvermogen. Geel is verder jeugdig, optimistisch en geeft een warm en vrolijk gevoel.

KLEUR GEEL

KLEUR ROZE

Vrouwelijk en romantisch maar wel wat onvolwassen. Wordt veel gebruikt voor snoep, meisjes speelgoed en baby artikelen. Het is fleurig en zoet en wordt geassocieerd met verzorging en schoonheid.

KLEUR ROZE

KLEUR ORANJE

Creatief, energie, plezier en entertainment. Het is dan ook de “Call to Action” kleur omdat het direct je aandacht vraagt. Het wordt verder geassocieerd met vriendelijkheid, avontuur en geeft een warm gevoel.

KLEUR ORANJE

KLEUR GRIJS

Symboliseert tijdloosheid en solidariteit en geeft een vertrouwd en solide gevoel. Wordt veel gebruikt in de Hightech. Het geeft rust waardoor het een prettige kleur is, toch associeert men het ook met leegte en ouderdom.

KLEUR GRIJS

KLEUR ZWART

Autoriteit, kracht, stabiliteit en dramatiek. Een heftige kleur dus die symbool staat voor intelligentie. Vanwege de elegantie vaak gebruikt voor luxe producten. Bij overmatig gebruik kan het erg overweldigend overkomen. Wordt ook vaak afslankend gebruikt om dingen kleiner te laten lijken.

KLEUR ZWART

KLEUR WIT

Puur, schoon, steriel en fris, waardoor je het doorgaans ziet bij medische instellingen. Het wordt vaak gebruikt om andere kleuren te neutraliseren. Het geeft een opgeruimd gevoel en laat nog iets aan de verbeelding over.

KLEUR WIT

 
Vraag offerte aan >>

Vraag offerte aan >>